Rockfin

Trusted by Industries: Příslib i závazek

Rockfin, polská inženýrská a výrobní společnost s globálním dosahem, se rozhodla posunout svou značku na vyšší úroveň. Stávající značka dobře fungovala více než 30 let a pomohla vybudovat úspěšný inženýrský byznys. Jenže dramaticky se měnící svět energetiky vyžaduje víc než jen další technicky zdatnou firmu. Vyžaduje partnera této změny. Partnera, který se s odvahou a důvěrou dívá do budoucnosti.

Služby

Brand Strategy & Design Corporate Visual Identity Corporate Website Design of Print Materials

Odvětví

Engineering

Doba

2024-2025

Strategie

Vzhledem k napjatému časovému harmonogramu projektu jsme analytickou fázi zvládli velmi rychle. S odstupem času se ukázalo, že to ovlivnilo některé pozdější etapy projektu. Nicméně samotný proces tvorby positioningu probíhal hladce, a to díky jasné představě top managementu o vizi společnosti, jejím DNA a jedinečných kvalitách.

Navrhli jsme strategickou mapu, která popisuje, jak silná značka „pohání“ pět klíčových strategických oblastí Rockfinu: investoři, zákazníci, HR marketing a interní branding & komunikace. Každá z těchto oblastí byla dále rozdělena podle naší metodiky do čtyř dimenzí.

Vzhledem k napjatému časovému harmonogramu projektu jsme analytickou fázi zvládli velmi rychle. S odstupem času se ukázalo, že to ovlivnilo některé pozdější etapy projektu. Nicméně samotný proces tvorby positioningu probíhal hladce, a to díky jasné představě top managementu o vizi společnosti, jejím DNA a jedinečných kvalitách.

Navrhli jsme strategickou mapu, která popisuje, jak silná značka „pohání“ pět klíčových strategických oblastí Rockfinu: investoři, zákazníci, HR marketing a interní branding & komunikace. Každá z těchto oblastí byla dále rozdělena podle naší metodiky do čtyř dimenzí.

Kreativa

Společnost je zároveň stabilní i flexibilní – její partneři jí důvěřují desítky let, přitom si dokáže zachovat schopnost činit rychlá a spolehlivá rozhodnutí v pevném a důvěryhodném rámci. Tato dualita inspirovala hlavní myšlenku značky: „Rock-solid and Fin-flexible“, která se stala vodítkem pro celý kreativní tým.

Na konceptu značky jsme začali pracovat v květnu 2024 a přes léto bylo cílem vytvořit zcela novou vizuální identitu pro firmu s 1 200 zaměstnanci a skutečně globálním dosahem. Byl to fofr.


Prezentace vizuální identity značky (Luciano Marcao)

S hodnotou DŮVĚRY jako jednou ze základních, vložil top management do našeho kreativního týmu velkou důvěru. Přesto se rozproudila živá a konstruktivní debata o tom, zda po 30 letech opustit pyramidu, která byla součástí loga, a nahradit ji čistým, moderním slovním logem.


Bývalý prezident Lech Wałęsa na otevření nové továrny Rockfin ještě s původním logem.

Rozhodnutí nakonec padlo a vznikl precizně navržený vizuální systém, který kladl důraz na čistotu a jednoduchost – s výraznou barevnou paletou bílé, modré a oranžové a čistou, silnou typografií. Tento přístup odráží technické a inženýrské know-how společnosti a zároveň přijímá moderní estetiku.


Oficiální brand video Rockfinu (produkce AD Kolektiv)

Rockfin nakonec udělal odvážný krok vpřed. Dnes se hrdě řadí mezi přední světové značky ve svém oboru. Nyní stojí před novou výzvou: naplnit příslib značky – být partnerem, kterému průmysl důvěřuje.

Společnost je zároveň stabilní i flexibilní – její partneři jí důvěřují desítky let, přitom si dokáže zachovat schopnost činit rychlá a spolehlivá rozhodnutí v pevném a důvěryhodném rámci. Tato dualita inspirovala hlavní myšlenku značky: „Rock-solid and Fin-flexible“, která se stala vodítkem pro celý kreativní tým.

Na konceptu značky jsme začali pracovat v květnu 2024 a přes léto bylo cílem vytvořit zcela novou vizuální identitu pro firmu s 1 200 zaměstnanci a skutečně globálním dosahem. Byl to fofr.


Prezentace vizuální identity značky (Luciano Marcao)

S hodnotou DŮVĚRY jako jednou ze základních, vložil top management do našeho kreativního týmu velkou důvěru. Přesto se rozproudila živá a konstruktivní debata o tom, zda po 30 letech opustit pyramidu, která byla součástí loga, a nahradit ji čistým, moderním slovním logem.


Bývalý prezident Lech Wałęsa na otevření nové továrny Rockfin ještě s původním logem.

Rozhodnutí nakonec padlo a vznikl precizně navržený vizuální systém, který kladl důraz na čistotu a jednoduchost – s výraznou barevnou paletou bílé, modré a oranžové a čistou, silnou typografií. Tento přístup odráží technické a inženýrské know-how společnosti a zároveň přijímá moderní estetiku.


Oficiální brand video Rockfinu (produkce AD Kolektiv)

Rockfin nakonec udělal odvážný krok vpřed. Dnes se hrdě řadí mezi přední světové značky ve svém oboru. Nyní stojí před novou výzvou: naplnit příslib značky – být partnerem, kterému průmysl důvěřuje.